ASpec
Administrator
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:14, 24 Lis 2007 Temat postu: Regulamin !!! |
|
|
I.OGÓLNE ZASADY
1. Przystępując do ligi akceptujesz poniższy regulamin
2. Wszystkie Treningi, Kwalifikacje, Wyścigi rozgrywają się na zasadach opisanych w regulaminie.
3. Aby być w lidze musisz uczestnicz na forum jak i w wyścigach.
4. Każde problemy rozwiązuje Rada Adymistracyjna. Rozważa ona wszystkie sytuacje nie wyjaśnione dokońca przez regulamin.
5. Do ligi można się przyłączyć przed rozpoczęciem sezonu. W trakcie sezonu można zastąpić jedynie istniejący już zespół lub kierowców danego zespołu.
6. Kierowcy którzy chcą przystąpić do Ligi wybierają swój zespół, w którym będą się ścigać, każdy kierowca wybiera sobie bolidy, które nie zostały wybrane przez innych.
8. Każdy zespół i kierowca może zostań usunięty z Ligi za nie przestrzeganie Regulaminu.
II. ZASADY GRY
1. Mistrzem ligi zostaje kierowca, który uzyskał najwięcej punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw, tak jak w rzeczywistości.
2. Mistrzem konstruktorów zostaje zespół, którego kierowcy mają największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw, tak jak w rzeczywistości.
3. Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w sytłacjach awaryjnych.
4. Przestrzegamy zasad flag, typu zółta flaga -uwaga w danym sektorze kierowca zaliczył spina lub niebieska flaga gdy należy przepuścić kierowcę wyjeżdzajacego z boksu.
5. Wszystkie wypadki (uniemozliwiajace dalsza jazde) będą rozpatrywane przez Rade Adymistracyjną, która może nałożyć na zawodnika kare.
III.TRENINGI
1. Treningi rozgrywane będą kilka razy w tygodniu, ustalane będą na forum lub przez GG przez uczestników ligi. Treningi mają być rozgrywane na takich zasadach jak w lidze.
2. Treningi nie są obowiązkowe. Szef Teamu ustala czy trening jest obowiązkowy czy nie dla swojego Teamu
IV. KWALIFIKACJE
1. Kwalifikacje odbywają się o ustalonej wcześniej porze, dzień przed wyścigiem lub tuż przed nim.
2. Kwalifikacje wyglądają następująco. Są 3 sesje po 15min. na jednym serverze. Pozycje startowe są ustalane wedlug najlepszego czasu.
3. Do kwalifikacji można przystąpić z dowolną ilością paliwa i ustawieniami.
4. Kwalifikacją rozłorzone są na trzy części:
A) - Q1
B) - Q2
C) - Q3
np. Q1 -> Uczestnicy walczą o przejscie do drugiego etapu kwalifikacji. Przechodzi najlepszych 14 kierowców.
Q2 -> Uczestnicy walczą o przejscie do trzeciego i ostatniego etapu kwalifikacji. Przechodzi 10 z najlepszymi czasami.
Q3 -> 10 najlepszych walczy o zajęcie dogodnych miejsc na starcie. Ci którzy odpadli wcześniej startują z pozycji, które uzyskali na wcześniejszych etapach kwalifikacji.
V. Po każdej zakończonej sesji należy zrobić screena z wynikami, tylko wtedy wyniki będą obowiązywać.
VI. WYŚCIG
1. Wyścig rozpoczyna się po zakończeniu Warm Up(Rozgrzewki) ok 15 min.Po przejściu do wyścigu zawodnicy mają ok 30 sekund na przygotowanie,poczym następuje zapalanie świateł i start.
2. Podczas zjazdu na Pit Stop należy pamiętać o włączeniu limitu prędkości w boksie, jeżeli prędkość w boksie zostanie przekroczona kierowca dostaje karę Stop&Go.
3. W przypadku gdy któryś z kierowców będzie dublowany musi ustąpić miejsce dublującemu.
4. Jeżeli któryś z kierowców spowoduję wypadek na torze, może stracić prawo do kolejnych startów(np.kara 2 wyscigow lub startu przez 3 wyscigi z ostatniej pozycji), wypadki będą rozpatrywane przez Radę Ligi.
5.Kierowcy którzy nie ukończyli wyścigu nie mogą opuszczać gry, powoduje to rwanie co może doprowadzić do wypadku.
6. Po zakończonym wyścigu co najmniej jedna osoba musi zrobić screena z wynikami.
7. Wyścig wygrywa kierowca, który dotarł do mety jako pierwszy, zaliczając wszystkie okrążenia.
8. Żeby otrzymać punkty trzeba przejechac 100% wyznaczonego dystansu.
9. Kierowcy którzy skończyli jazde w wyścigu MUSZĄ pozostać na serwerze aż do momentu zrobienia screena!
10. Jesli jestes poza torem, upewnij sie ze jak na niego wjedziesz, nie preszkodzisz nikomu. Wjezdzając na tor, nie wjezdzaj na sam srodek toru (!!) tylko jedz równolegle do toru powoli wjezdzając na niego z pobocza.
11. Nie przecinaj linii pit lane
12.Jesli widzisz ze na zakrecie jest tłok to hamuj wczesniej, lepiej dojechac do mety na 8 miejscu ale w jednym kawałku
13.jesli jedziesz za kims staraj sie nie jechac zderzak w zdarzak, musisz miecmiejsce go ominąc w przypadku nagłego hamowania
14. Wyścig odbywa się na jednym serverze
VII. PUNKTACJA
1. Punktacja:
1. miejsce:10 pkt
2. miejsce:8 pkt
3. miejsce:6 pkt
4. miejsce:5 pkt
5. miejsce:4 pkt
6. miejsce:3 pkt
7. miejsce:2 pkt
8. miejsce:1 pkt
2.W przypadku równej liczby punktów dwóch lub więcej kierowców (lub ekip) na koniec sezonu, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw. W przypadku remisu pod uwagę bierze się kolejno miejsca drugie, trzecie i dalsze.
3. W klasyfikacji konstruktorów obowiązuje taka sama punktacja. Liczą się wszystkie punkty zdobywane przez kierowców danego zespołu.
4. Jeśli wyścig został przerwany przed przejechaniem przez lidera 100% pkt nie sa przyznawane.
5. W przypadku wypadku pkt nie sa przyznawne.
VIII.KARY
1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez Administratorów, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punktach poniżej.
2. Wymiar kar.
2.a. Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ
2.b. Z cięcie toru kara przesuniecia o 1 miejsce w dół,lub jeżeli
gra nałozy kare Stop/Go
2.c. Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +25s. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
2.d. Stłuczki wynikające z brawury i niesportowego zachowania lub wynikające z problemów z własnym łaczem tzw.znikanie własnego bolidu : DQ.
2.e. Zawodnik może przepuścić kierowcę pod dwoma warunkami:
- Jeżeli wcześniej wypchnął go za tor albo nie przepisowo wyprzedził
2.f. Kara może przybrać inna postać adekwatnią do popełnionego przewinienia.
2.g. Jakiekolwiek sprzeciwianie się lub podważanie decyzji Rady wiąże się z karą dla kierowcy.
IX. USTAWIENIA GRY
1. Długość wyścigu 60% prawdziwego dystansu wyścigu (w gre wchodzi wykorzystanie taktyki)
2. Zużycie paliwa - x2, opon – x2, mechanika - wył.
3. Nie wymagamy zastosowania obydwu rodzajów opon w trakcie wyścigu (soft&hard)
4. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 20% (dla wyeliminowania zagran nie fair)
5. Zabrania się używania asystentów - F3,F6.F10
6. Pogoda: Zmienne Warunki (Tylko w czasie race)
X. CZAT
1. Wolno prowadzić czat przed wyścigiem.
2. Podczas kwalifikacji można rozmawiać jedynie wtedy gdy wszyscy zawodnicy są w boksach.
3. Nie wolno nic pisać podczas wyścigu, osoby które nie ukończyły wyścigu mogą zacząć się wypowiadać dopiero po wyścig.
XI. TRANSFERY
1. Transferów można dokonywać gdy wyczerpią się poszczególne kontrakty Teamów.
Regulamin może w każdej chwili ulec zmienia lub poprawce, poprawki wprowadza Administrator.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ASpec dnia Sob 18:14, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|